Pokyny pro celní řízení

  1. Kdy vznikne důvod pro celní projednání zásilky?

1.1 Objednané zboží, které je zasláno ze skladů Dodavatele v zahraničí, může být celně projednáno, pokud má objednávka hodnotu vyšší než 550 Kč. Z naší zkušenosti však plyne, že objednávky do hodnoty 1500 Kč jsou celně projednány v méně než 0,1% případů.

  1. Jaké podklady jsou potřeba pro bezproblémové celní řízení?

2.1 Pokud bude Vaše zásilka zadržena k celnímu projednání, budete písemně vyzváni Českou poštou k doložení tří potřebných dokladů.

  1. Jako první dokument je třeba doložit doklad o koupi. Ten vám přišel na Vaši emailovou adresu po objednání zboží. Vzhledem k tomu, že zboží z Vaší objednávky může být expedováno z více skladů a tedy může být doručeno postupně ve více zásilkách, vyznačte na prodejním dokladu konkrétní položky, kterých se celní řízení týká.
  2. Jako druhý dokument doložte doklad o zaplacení, resp. výpis platby. K tomuto účelu postačí print screen z internetového bankovnictví nebo útržek složenky.
  3. Nakonec vyplňte plnou mock proclení zásilky Českou poštou. Ta Vám bude zaslána současně s výzvou o doložení dokladů, elektronicky si ji můžete stáhnout ZDE. Plnou moc stačí vyplnit (jméno, adresu, datum) a podepsat.

Všechny dokumenty poště zašlete emailem na adresu: [email protected] (max. velikost příloh 4MB a formáty pouze .jpg, .pdf, .doc). Do předmětu emailu uveďte skladové číslo a podací číslo zásilky(není-li dostupné, stačí skladové), které naleznete v oznámení o příchodu zásilky ze zahraničí.

Nemáte-li možnost zaslat dokumenty emailem, pošlete je v obálce na adresu: Pošta Praha 120, odbor celní deklarace, Plzeňská 139, 220 00, Praha 5 – Košíře.

  1. Jaké komplikace mohou nastat?

3.1 Budou-li dodrženy výše uvedené pokyny, nemělo by dojít k žádným komplikacím. Pokud by zboží bylo zadrženo, vrátíme Vám peníze za objednávku. V případě jiných komplikací nás kontaktujte.

  1. Jak dlouho trvá celní řízení?

4.1 Samotné celní řízení trvá obvykle 2-3 dny. Ke zdržení dochází v době od rozhodnutí o celním projednání do doručení výzvy o doložení dokladů a do poskytnutí těchto dokladů zákazníkem České poště. Celkem tedy počítejte s 5-10 dny.

  1. Jaké poplatky mohou vyvstat v souvislosti s celním projednáním?

5.1 S vyclením mohou vyvstat tyto poplatky: DPH, CLO a poplatek České poště za zastoupené v celním řízení.

  1. Jak se staví k celnímu řízení a poplatkům nákupní galerie Bonwood.cz?

6.1 Jelikož si Vás, našich zákazníků vážíme, řešíme tyto situace vždy k Vaší spokojenosti. Kdykoliv se tedy prosím obraťte na náš zákaznický servis, a to . Pokud byl na zásilku vyměřen celní dluh, zaplatíte ho při převzetí zásilky na Vaší poště. Celní výměr a doklad o poplatku za procení poté oskenujte a zašlete nám ho na emailovou adresu [email protected], jako předmět uveďte „Celní řízení – refund“.

CLO, DPH a poplatek za proclení Vám budeme kompenzovat formou kuponu na další nákup, příp. refundem. Kompenzaci lze poskytnout pouze zákazníkům, kteří nezakoupili zboží k podnikatelskému účelu.

Nákupní košík

×